okumali

Üye Girişi

Site İçi Arama

Ziyaretçi İstatistikleri

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBugün10
mod_vvisit_counterDün712
mod_vvisit_counterBu hafta3505
mod_vvisit_counterBu ay5268
mod_vvisit_counterHepsi1859766

Kimler Sitede

Şu anda 12 ziyaretçi çevrimiçi

İdea/Loji

Evreni ,hayatı,tarihi ve insanı tanımlama çabaları bir ideolojinin kendisini temellendirirken mutlak surette işaret etmesi gereken hususlardır.Bu hususlarda söyleyecek sözü olmayan bir düşüncenin ideoloji olarak değer kazanması mümkün değildir.İnsanlık tarihinin her döneminde zihinlerdeki istifhamların temelini bu mevzular oluşturmuştur.

 

Ay Terapisi/Mustafa ULUSOY

An gelir... Belki de uzun zaman olmuştur ne kadar susamış olduğumuzu fark etmeyeli… Ve anlarsınız; ta ki kana kana içesiye kadar suyun tadını.. Kanarak içtiğiniz su ile alelacele içtiğiniz suyun tadı aynı olmaz çoğu zaman, çünkü özlem ve ihtiyaç birleşmiş ve daha da anlam kazanmıştır bir eylem.

Bir kitabın sayfalarında gezinirken hissederim çoğu kez “kanmak” fiillinin ne anlama geldiğini…

 

Arınma

Bilince dönüşmeyen bir bilgi kof bir bilgidir.Eyleme dönüşmeyen bilinç uzun vadede kişiyi özgüven bunalımına ve bilinç düzeyine çıkardığı bilgisine karşı lakaytlığa sürükleyecektir.Sahih bir bilinç ancak sahih bir bilgilenmeyle mümkün olabilir.Sahih bir eylem ise sahih bir bilinçten tezahür edebilir.

 

Türkiye'nin Maarif Davası/Nurettin TOPÇU

NURETTİN TOPÇU KİMDİR?

1909 yılında Erzurumlu bir ailenin çocuğu olarak İstanbul'da doğdu. İstanbul Lisesi'nden mezun olan Topçu, aynı yıl Avrupa'da tahsil için açılan imtihanı kazanarak Fransa’ya gitti. Fransa'daki tahsiline Bordo Lisesi’nde başladı ve buradan psikoloji sertifikası aldı. 1930'da Strazburg'a geçerek burada üniversite tahsiline başladı; Ruhiyat ve Bediyyat, Genel Felsefe ve Mantık, Muasır Sanat Tarihi, İçtimaiyat ve Ahlak, ilk zaman Sanat ve Arkeoloji dersleri aldı. Daha sonra Fransa’da Sorbanne Üniversitesinde “Conformisme et Revolte” başlıklı doktora tezini hazırlayarak doktorasını tamamladı (1934). Bu tez yıllar sonra “İsyan Ahlakı” ismi ile Türkçe olarak yayınlandı.

 

Ramazan/Editörden

 Gök kapılarının ardına kadar açıldığı,gök sofrasının /maidenin/yürek soframıza inzal olduğu,peygamberi duyarlılığın ve muhacirane serdengeçtiliğin temellerinin atıldığı,ensari kardeşliğin kavileştiği….

Nasıl diyeyim….

Ademi nedametin,istiğfarın,dilemenin, gözyaşının;

Nuh dirayetinin,sabrının ,vazgeçmemeliğinin,iman hakikatini tüm her şeyin üzerinde tutmanın,zulüm otoritelerine karşı beddua etmenin;

 

Üç Mesele/İsmet ÖZEL

Üç Mesele’yi ele alırken öncelikle İsmet Özel’in sosyalizmden yüz çevirip henüz Müslüman olduğunu akıldan çıkarmamak gerek.Yayınlandığı dönemdeki islami mücadeleyi de göz önünde bulundurmak gerekmektedir.Batı taklitçiliğinin Müslümanları da etkilemeye başladığı bir dönemde İsmet Özel kitapta da belirttiği üzere batı hakkında ‘ya hep ya hiç’ tavrını orataya koymuştur.Eskiden beri süregelen bir tartışma olarak; batının yalnızca tekniğini alalım, ahlakı kalsın anlayışına karşı çıkmıştır.

 

Esaslı Eylem/Editörden

Beşerlik ve insanlık arasındaki en temel fark birinin/beşerliğin/ organik,bedensel,metabolik bir durumu ifade ediyor olmasına karşın diğerinin/insanın/sürekli bir oluş ve takamül sürecini ifade ediyor oluşudur.İnsanın beşer olarak doğması ve fakat sürekli bir oluş sürecine girerek, oluş istikametini seçecek yeti ve ihtiyarla donatılmış olması;yani ünsiyet kuran,yakınlaşan ve fıtratına ilham edilen takva yönünü takamül ettiren bir varlık olması onun eşref-i mahlukat olmasının da bir gereğidir/sonucudur.

 

Zamanın Sınavından Geçmek/Atasoy MÜFTÜOĞLU

Sunuş ve sekiz etkileyici bölümden oluşan bu kitapta Atasoy Müftüoğlu Asr suresindeki “Akıp giden zamana andolsun ki insan ziyandadır.”  ayetiyle her insana kitabın başında  yer alan,yazar hakkında bölümündeki, “uyarıcı” kimliğini ortaya çıkarmak istemiştir.